lördag 22 januari 2011

Bio igår, skridskoåkning idag

Yes mina vänner, jag börjar uppleva lite mer av USA!

Igår åkte ju som sagt farföräldrarna hem till Indien. När min värdfamilj kom hem igen var det en liten nap för grabben och sen bestämde vi oss för att gå på bio. Nice! Det var en mycket stor lokal, allt är stort i USA, allt är nästan överdrivet stort men det är ballt också. Såg en Indisk film/musikal, komedi (engelsk textning tack och lov, haha :P) Den var rolig, massor av dans, sång, färger som ett fyrverkeri och lite lättsam humor :)

Detta är alltså där man köper popcorn och läsk och sånt innan filmen. Vaddå slå på stort liksom

Detta är samma storlek som en stor cola och en mellanpopcorn på en svensk biograf. Båda dessa är "small"... Detta landet är galet! :D

Från övervåningen. Satsareee!!!!

Idag hade jag sovmorgon idag men trots att jag inte somnade fören närmare tolv så vakna jag pigg som en mört tio över sju.. somnade om till åtta och drog mig kvar en stund. Min förkylning asså. Det är inte ens en riktig förkylning, det är bara nåt jävla skräp som geggar och gör ont i gången mellan näsa och svalg (som vanligt där man inte kan göra nåt åt det..). Jag vill bara trycka ner en tandborste genom näsan och bli kvitt det. Fnys!

Men nog om äckliga beskrivningar. Idag ska jag på mitt första cluster meeting, vi ska åka skridskor :) Äntligen ska jag få träffa lite folk!! Längtat!

Hörs nog i eftermiddag, jag ska ta mycket bilder! Ciaoo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar