fredag 28 januari 2011

Galna land

Okej så jag pallra mig ut på gatorna med bilen. Helt solo, ingen karta, inte gps, endast nätta noteringar och lokalsinne. Jag började med hitta till det jag trodde var rätt ställe, men det visade sig vara fel. Sen hitta jag till rätt ställe men ingen stans att parkera. Så efter några varv hitta jag en bra plats att fickparkera på och så går jag upp till collegebyggnaden. Ser först bara biblioteksbyggnad så går vidare. Ser bara en dörr så trallar in där och hittar ingenting. Bara trappor, skåp och folk. Ser en anslagstavla och börjar ögna igenom den i hopp om en ledtråd vart jag ska. När jag ser mig vilset omkring frågar en kille mig om jag ska ha engelska. Haha, jag såg nog ut som världens största frågetecken men han var trevlig och vänlig och hjälpte mig hitta dit jag skulle, mycket snäll karl ^^ Jag fick snacka med en annan mycket trevlig prick sedan, dock finns inte de kurser jag vill gå tillgängliga just nu, det är ny kursstart igen i maj typ. Men jag fick ett formulär och en broschyr så jag kan kolla lite och se om något annat passar nu under våren i alla fall. Som sagt, mycket trevlig och hjälpsam kvinna :)

Nya skjortan på mig idag :)

Badass

Imorgon är det schema som vanligt, på min rast ska jag fixa mitt social security number och eventuellt klippa mig, yay! I helgen är jag helt ledig, fan vad najzzz! Det är då jag hoppas på shopping och bio med Lisa och att boka en tid för min tattoo, skoj!

Hörs mina små, kom ihåg att det kunde vart kasst!
Ciao..


1 kommentar: