torsdag 20 januari 2011

Usch fy och blä.

Mitt huvud är för litet för vad som nu vill förvaras där inne, har huvudvärk och snorar, en förkylning väntas. Jag borde väl ta en kopp te med lite honung i och sova en stund men känns som att man slösar bort dagen..?? Samtidigt känns det inte som att man har nåt annat val, jag måste ha orken att ta hand om mitt kid i eftermiddag.

Jag har dock inte bara suttit och larvat hela förmiddagen, jag har letat som en galning efter kurser jag vill gå och läsa på college. Har kommit fram till 3 st som verkar intressanta eller roliga:

#1. Historia, Afrika-Amerika från förhistoriska Afrika genom slavhandeln och fram till Afro-Amerikanska kulturen idag. Mycket intressant enligt mig!

#2. Pianolektioner, grundläggande teknik och noter och sånt. Har ju spelat förr så tänkte att det kunde vara kul! Kom dock precis på att man kanske behöver ett piano eller keyboard hemma så man kan träna... men jaja, det där löser sig ^^

#3. Spanska, antar att det är grundläggande men det är också en genomgång i spansktalande kultur för bättre förståelse och sånt. Intressant eftersom jag har läst spanska en gång i tiden. Och var bra på det ska tilläggas!

Nej, nu ska jag slänga ihop datorn, sova och drömma om mammas hemlagade potatismos, mitt största "vill-ha" just nu.. Adjö då.

1 kommentar:

  1. Alla lät intressanta men jag är ju svag för piano. Skulle vara nice om du kunde för då kan jag tvinga dig att spela för mig sen :p

    SvaraRadera