söndag 16 januari 2011

Okej, jag lever!



Wow, jag har saknat bloggen! Sjukt.

Anyway so I'm here. Jag har mitt rum med en jättegarderob, säng och sängbord, jag har börjat inreda och för övrigt bli jag mest galen på persiennerna. De är trasiga så det är därför men det ska ordnas, haha. Det har inte hänt så mkt de här första två dagarna, jag har haft lite svårt och typ velat ha nån av mina svenska godingar att snacka med. Det är så mkt nya intryck så man vet inte riktigt vart man ska ta vägen ibland men det går. Allt går bara man vill och jag vill så tro mig, det kommer att gå ;) Plus att jag har världens mest omtänksamma familj här och lillkillen är så söt, det här kommer bli bra. Jag gick en promenad igår men morfar i huset och tittade på staden, bjuder på sånt smått här :)

Så det är lite skillnad om man jämför med Uppsala :P Idag gick vi med lillkillen till Childrens Museum, inte så mkt ett museum som en intelligent lekplats men kidsen gillar det. Tog en shoppingtur till ställen som Best Buy och..... fler ställen som jag seriöst glömt namnet på. Avslutade dagen på en mexikanst restaurang med goda, starka buffalo chicken tacos. Wow, mätt är bara förnamnet. Nu är klockan snart ett nattetid här och jag ska upp imorn så vi hörs, ciaooo!

1 kommentar: